CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 maart 2024 19:51

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Flessentrekkerij. Hauw toe amjoese jor waaif part I en II.
BerichtGeplaatst: 22 nov 2021 20:42 
Online
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 feb 2005 06:51
Berichten: 35305
Woonplaats: Houthalen en meestal onderweg naar...
.


" Meneer, zei de agent lachend achter zijn bureau, dat noemen wij hier flessentrekkerij. "
Hij stelde mij nadien gerust, er is in dit geval geen sprake van oplichting.
" Gij zijt toch zelf gekomen...ik zal er melding van maken, ge moogt terug in alle rust slapen.
Op het einde van het verslag sprak de agent ons nog bemoedigend aan.
" Als ik iets hoor bel ik jullie wel. "
Wat vooraf ging...



Afbeelding

Hauw to amjoese jor waaif.


Schrijf ik op mijn fees(t)boekpagina, en plaats een foto van een stralend Lilianeke, zittend tegenover mij in afwachting van een culinaire verwennerij.
Ik straal ook maar zonder verwachting, als Liliane blij is ben ik gelukkig.
Wij beiden stralen en zitten op ons paasbest in een gerenommeerde Maaseiks hotel restaurant dat ik om gegronde veiligheidsredenen zal omdopen tot Giovanni da Bruggia.
Het is een hele tijd geleden dat we chique uit eten zijn geweest. Echt chique zoals eersteklas verwennerij.
Eten waar smakken niet toegelaten is, waar je je lippen lichtjes mag deppen met een stoffen kunstig geplooide servet.
Waar boeren not done is.



Afbeelding



Een week op voorhand verwittigde ik telefonisch de Gianni da Bruggia, ik schrijf Gianni nu wegens de familiariteit van de stem aan de andere einde van de telefoon, de warme stem dus verwelkomde ons hartelijk, noteerde dat ik met een cadeauboxbon zou komen en dat koriander not done was voor ons.
Wij beide kunnen geen koriander proeven, in de plaats daarvan proeven wij zeep, shampoo, of douchegel...er werd gelachen aan beide zijden van de telefoondraad.
Het voelde goed aan, alles in kannen en kruiken.


" Glaasje rood en glaasje wit als aperitief " zei ik tegen de allesziende haastige ober toen de gemaskerde man vroeg wat we wilden drinken.
Alles onberispelijk volgens de covidregels.
Bij het binnenkomen toonde ik aan de bevallige receptioniste onze covidsave pas en maakte melding dat we onze cadeauboxbon komen inruilen voor een etentje.
" Rechtdoor tot aan het einde, daar is het restaurant "
" We aperitieven met wijn " stel ik Liliane voor, kwestie wat ze hier vragen voor een apero...
" Waar mogen wij uit kiezen? vraag ik aan de ober en toon de cadeauboxbon.
" Van de suggesties uit de kaart en uit het menu, we regelen later alles wel..."
Mhhh...
Bon, hij is zeer zeer vriendelijk, beetje gehaast maar doet zijn werk uitstekend.
Een minpuntje, net een iets te volle zaal om voor iedereen even tijd te nemen, een grapje of zo, een praatje over het weer zeg maar.
We hebben jaarlijks een cadeaubon ter beschikking om uit eten te gaan waarbij we strikt de boninstructies mogen en moeten volgen.
Meestal een menu bestaande uit ...wat de bon waard is en afhankelijk wat er in het boekje te lezen valt.
Raar...
" We gaan voor de carpaccio met truffel, de slibtongetjes als secondo voor mij en de kabeljauw voor madame, chocolade three ways om te eindigen..." zeg ik geheel geroutineerd, alsof ik mij wekelijks in zo een poshi zaak begeeft.

Afbeelding

" De pousse-café of café zonder pousse nemen we wel in de foyer " voeg ik nog toe aan de ober.
We hadden bij het binnenkomen de aantrekkelijke openhaard gezien.
Daar zou finale plaatsvinden van wat een fantastische avond zou moeten zijn. Onderuitgezakt met een cognacje of een grappatje.
Ofwel in de mobie, kwestie van in de mood te komen.
We hebben beide gedoucht, beide op z'n zondags, Liliane lekker geparfumeerd, ik glad geschoren.
Proper vers ondergoed.
Ik zou scoren in de mobie...



We beginnen met de Cesar slaatje...
Het slaatje uit de soeplepel was in één hap uit...gelepeld.
Hoe ze in zo een lepeltje een ganse Cesar kunnen frommelen weet ik niet, het was op voor ik het kon proeven.
Hetgeen volgde was een culinair orgasme, mijn slibtongetjes waren tongetjes, de kabeljauw met coquille en foie gras beviel ons Liliane uitstekend.
De chocolade op drie manieren beloofde een garantie op een volgende orgasme elders.

Afbeelding



" De rekening alsjeblief, vraag ik aan de receptioniste, hier is mijn cadeauboxbon "
Om het verslag niet al te langdradig te maken.
De receptioniste komt terug...
" We nemen geen cadeauboxbonnen meer meneer, al een jaar niet. "
"Hoe, wat, euh... "
Meer komt er niet uit, paniek, meteen gevolgd door de kille rustige ikke.
" Dan hebben we een probleem! "
Het gaat razendsnel in mijn bovenkamer, ik denk dan aan honderd per uur.
We stappen naar buiten na het weigeren van de rekening maar laten onze gegevens achter.
Niemand houd ons tegen.
Aan duizend per uur blijf ik de ganse nacht doordenken.



Afbeelding


Terug bij de agent de dag erna om 9 h in het politiekantoor.
" Ik heb niet geslapen, geen seconde, ik wil klacht indienen..."
" Een melding, geen klacht, er is niets gebeurd " antwoord de geüniformeerde vriendelijke man.
Dit lijkt op een scenario van de buurtpolitie.
De zeer hulpvaardige politieman leg uit wat een strafrechtelijke zaak is en een burgerlijke zaak.
Er is nog niets gebeurd...
Hij stelt voor om te bemiddelen en benadrukt mij dat ik daarvoor mijn slaap niet moet laten.
We verlaten het kantoor en rijden met een enigszins gerust gevoel naar Maasmechelen onze volgende slaapplaats.
Een rustige en kalme nacht tegenmoet.
Met een Chouffeke erbij als slaapmutsje moet dat zeker lukken.
Nog in de loop van de rit naar Maasmechelen gaat de telefoon.
" Ring ring... "
Agent:
"...na lang praten zijn we overeengekomen, wat denk je 50/50 van de kosten?..."
"...oké...maakt niet uit, ik wil gerust kunnen slapen..."
" Slaapwel...en je mag je bon elders gebruiken..." klik, einde gesprek.
Ik ben vergeten om te vragen hoe de hulpvaardige agent heet, zijn naam?



Afbeelding


Hauw toe amjoese jor waaif part II.



Twee dagen later...
Bij het binnen komen en plaatsnemen in restaurant Fleurie te Peer laten we onze bon zien.
" Euh, ik zie hier bij de reservatie geen melding van een bon. "
" LILIANEEEEEE mijn hart !"
" Oh sorry, het klopt..."
Mousseke van, schuimpje van, soupeke van...iets van runds en Joods...alles verliep uitstekend maar wat een gedoe voor een bon.
RTFM, geld ook voor een simpele bon.
Regelmatig een update uitvoeren, nachecken, staat er in kleine lettertjes.
Wat is er mis met een telefoontje?
Ik ben opgevoed aan een lessenaar met een pen en een inktpot, schoonschrift was belangrijk.
Ik wil een stem horen aan de andere kant van mijn slimme telefoon.
We douchen en kleden ons piekfijn op eer we een restaurant binnengaan, dat is meer dan kerst, nieuwjaar in één...



Afbeelding



We zijn flessentrekkers, sic.

Bedankt om dit verhaaltje te lezen,
bedankt agent van dienst op 20/11 te Maaseik.
Aan allen smakelijk en geniet ervan met of zonder bon.
Liliane en Franco Gasparella.

_________________
Forumtips klik hier


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 5 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling