CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 29 maart 2024 06:19

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Sie sprechen so liebevoll miteinander. 08/2022.
BerichtGeplaatst: 21 aug 2022 08:35 
Offline
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 feb 2005 06:51
Berichten: 35305
Woonplaats: Houthalen en meestal onderweg naar...
Afbeelding



Afbeelding



"Wel, antwoorde ik aan de dame dat mij een beetje aan Marlène Dietrich deed denken, wihr haben eine liebevolle beziehung!"
Dit speelde zich af in Bad Sassendorf aan een café brasserie in de immense tuinen van dit voor mij tot nu toe mooiste kuuroord of Salinepark.
Rustig aan tafel zittend in de schaduw van een appelboom bij Hotel Hof Hueck, een nette zaak waar je voor je gaat zitten van kop tot teen bemonsterd wordt eer je goedkeurend mag plaatsnemen.
Je moet namelijk voldoen aan de eisen van de omgeving, in dit geval is dat een nette en propere outfit met de nodige accessoire, de klak.
Mijn linnen lichtblauwe hemd, beige shorts, skechers en lichtgrijze klak wekte vertrouwen.
Doe daar mijn lieftallige Liliane bij en we zijn in Duitsland overal welkom.
Wel de tuin of boomgaard van de zaak nodigde ons die dag na het bezoek aan het Salinepark met gradierwerk om even te verpozen bij een Krombacher toen we even later aangesproken werden door een dame.
Chique uitgedost, onberispelijk geschminkt, net dat tikkeltje iets te rode lippenstift en prachtige zilverkleurig haar, een lok charmant net niet over het linkeroog.
Een kopie van de diva Marlène D.
" Guten tag, entschuldigung, hoorden wij haar zeggen tegen ons, darf ich sie etwas fragen? "
Ik dacht meteen aan het beroemde liedje Lili Marleen
Liliane wijst dan meteen naar mij daar mijn harige Duits beter verstaanbaar is dan haar gladde Duits.
Om het kort te maken, ze hield ons al een hele tijd in 't oog daar in de fruitgaard en ze was geïntrigeerd zei ze door ons zacht praten en de liefdevolle blikken naar elkaar.
" Sie sprechen so liebevoll miteinander? "
Ze moest het eens weten...mijn belofte aan Liliane om haar voor eeuwig en altijd dankbaar te zijn toen ik bijna de pijp aan Maarten gaf.
Die kutcorona speelt mij nog parten en Liliane is mijn steun en toeverlaat, maar dan ook letterlijk.
Hoe kan ik haar niet liefdevol aanspreken, dat is dan het enige wat er mij rest?
De sex is ook maar matig geworden na mijn ziekte...ik probeer te oefenen dat wel...maar het is sukkelen, dat is huilen met de pet op, klak in mijn geval.
Dit heb ik haar uiteraard niet verteld, dit hou ik liever geheim.
"Wihr sind al een eeuwigheid verheiratet, sie is Vlaams und ich ein Italiëner" leg ik haar uit.
" Die Perfekte Kombination, zegt ze, kennen sie das? Peter Maffay? "
Nu hoort ge het eens van een ander...



Afbeelding



Afbeelding



Onze trip begon met een reservatie voor de camperplaats te Moers.
Zo gaat het tegenwoordig en hopelijk is dat geen trend aan het worden of we zouden nog overwegen om te stoppen.
De essentie van rondtrekken met de motorhome gaat langzaam aan verdwijnen.
Dat online gedoe, een plaats zoeken met allerlei apps, Park4night, het beschrijven van parkeerplaatsen op facebook of andere media is voor mij uit den boze, kapotmakerij van een iets wat geen voldoening meer geeft.
Ik ben even schuldig daar ik geen andere uitweg had!
Nu dat reserveren was een must omdat ik graag naar de top van Halde Rheinpreußen wilde gaan om Das Geleucht te aanschouwen en even genieten van het panorama van het Ruhrgebied.
Als mijnwerker, niet ex of gewezen mijnwerker.
Omdat eens mijnwerker altijd mijnwerker betekend, ondanks het verdere verloop van je carrière of bezigheid nadien.
De schachtbok en Die Zeche Rheinpreußen hoort daar ook bij.
Das Geleucht is een enorm over gedimensioneerde mijnlamp bovenop de terril van de voormalige steenkoolmijn Rheinpreußen.
Een landmark daar in de buurt, dat stond al een hele tijd op mijn verlanglijst.
Onmogelijk om met een vierwieler te bereiken, laat staan een camper.
Liliane gunt het mij allemaal in ruil voor?
Mah niets hé... we fietsen er naartoe, genieten nadien van een terrasje, wandelen door het Schlosspark.
Genieten van nog een terrasje.
Het kan niet anders met dit, een beetje, te warm weer.



Afbeelding



Afbeelding



We hebben dus een thema.
Khole und salz.
Steenkool en zout. Zwart goud en wit goud.
Industrieel erfgoed en kuuroorden.
Met amper één tankbeurt is er voldoende te zien net over de grens.
In Werne bijvoorbeeld sta je letterlijk in het midden van beide thema's.
Achter de camperplaats het enorme gradierwerk met een bescheiden parkje en in de nabijheid de restanten van de voormalige steenkoolmijn Haus Aden. Jammer genoeg geen schachtbok.
Aangenaam stadje op loopafstand, een juweeltje van een Altes Rathaus.



Afbeelding



Afbeelding


In Bad Westernkotten kan je alledaagse mensen ontmoeten en genieten in het Salinepark.
Twee gradierwerke in een prachtig park, niet zo mondain als het kuuroord te Sassendorf maar eveneens de moeite.
We komen zelfs bekende tegen, mensen dat we in het verleden tegenkwamen in Celle, Nedersaksen.
Alltagsmenschen, net zoals wij...normale mensen met normale noden...kunstwerken.



Afbeelding



Afbeelding



"Ring ring ring...Arianna." ons kleindochter.
Of we vroeger kunnen terugkomen? Natuurlijk!
"Liliane eerst nog één dagje Zeche Zollverein en dan naar huis, goed?"



Afbeelding


Bedankt voor het lezen
Liliane en franco Gasparella.

_________________
Forumtips klik hier


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 7 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling