CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 maart 2024 10:41

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: naar Griekenland over het vasteland
BerichtGeplaatst: 08 mei 2015 22:55 
Offline
+50 Postings
+50 Postings

Geregistreerd: 06 okt 2011 14:45
Berichten: 72
Hallo beste medecamperaars,

Dit jaar willen wij voor de eerste keer naar Griekenland over het vasteland. Ik heb mij eergisteren een (uitstekende)wegenkaart gekocht van Servië en Montenegro.
De reisweg ziet er in grote lijnen in Oost-Europa als volgt uit :
van Wenen naar Budapest en dan Szeged
van Szeged over de E75 en M22 naar Novi-Sad en Belgrado naar Nis
over de E75 van Nis naar Skopje (Macedonië)
van Skopje naar Veles en Gradsko
in Gradsko bij de splitsing de M5 te nemen over Prilep naar Bitola
en dan naar Kastoria in Griekenland.
Ik heb de items over Servië en Macedonië in Campersite doorgenomen maar de meeste dateren van de periode 2010-2012 en zijn dus niet meer recent.
Ik heb ook op internet een aantal campings in deze beide landen opgezocht maar ik kom niet verder dan 19 campings in Servië (de meeste liggen rond Belgrado) en een vijftal campings in Macedonië, die hoofdzakelijk rond het meer van Ohrid zijn gesitueerd maar buiten mijn reisroute liggen.
In deze heb ik toch een aantal vragen :
1. is de autostrade in Servië goed berijdbaar en hoe staat het met de tankstations en accodomaties langs deze weg?
2. is het doenbaar om bijvoorbeeld van Szeged naar Nis te rijden op één dag en dan in één dag van Nis doorheen Macedonië naar Griekenland of verliest men te veel tijd met grenscontroles, vooral nu dat er veel vluchtelingen van het noorden van Afrika deze Balkanroute nemen om naar Hongarije door te reizen zoals ik recent nog heb gelezen?
3. Zijn er op bovenvermelde route campings aangeduid langsheen de autostrades?
4. Hoe zit het met de algemene veiligheid of heerst er MOGELIJKS een gevoel van onveiligheid, d.w.z. moet men toch oppassen voor (kleine) criminaliteit, bijv. diefstal of poging daartoe als men bijv. iets gaat drinken in een wegrestaurant en men laat de MH alleen achter?
5. Zijn er speciale grensformaliteiten voor beide landen, bijvoorbeeld een internationaal rijbewijs? De MH is voor mijn verzekering wel verzekerd in deze beide landen.
6. Zijn er campings op deze weg die de moeite waard zijn?
7. Kan men vrij kamperen of is dit riskant? Toestemming vragen aan de eigenaar van een stukje land?
8. Hoe zit het met eventuele pechverhelping en is deze al bij al enigszins georganiseerd ?
9. Aanvaard men de EURO als algemeen betaalmiddel en zo niet, kan men gemakkelijk DINAR en DENAR pinnen in de respectievelijke landen?
10.Is het zo dat een Belgische identiteitskaart volstaat voor passage door beide landen?
In ieder geval reeds een welgemeende dank voor de antwoorden.
Ieder advies is welkom.
marco


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 16 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling