CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 07 okt 2024 00:55

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Forumregels

Klik hier om de forumregels te lezen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Kalfsnieren
BerichtGeplaatst: 11 jul 2024 14:09 
+250 Postings
+250 Postings

Gisteren in de koeltoog van de supermarkt: 1 kg kalfsnieren voor de schromelijke prijs van anderhalve euro. Aanvankelijk was de prijs juist geen twee euro, maar blijkbaar geraakte men het spul maar niet kwijt, dus werd het afgeprijsd.

Ik heb er een kwart van klaargemaakt voor mijn middageten - thuis, maar het had net zo goed ten velde gekund - en de drie andere kwarten apart in de diepvriezer gestopt.

Mijn bereiding: eigenlijk maar zoals mijn vrijgezellendagschotel. Vlees kleinsnijden, en de grote klomp vet in het midden verwijderen. Vleesblokjes opbakken, in boter of olie of een mengsel; op groot vuur een korstje eraan bakken, dan het vuur zo laag mogelijk, en de rest toevoegen: patatten in blokjes gesneden, gesnipperde ajuin, champignons (of groene bonen, of erwten, of...). Kruiden met redelijk wat zwarte peper, enkele jeneverbessen, snuifje roosmarijn. Knoflook kan er heel goed bij denk ik, maar ik had er geen in huis. Deksel erop om het vocht te behouden, kwartuurke laten sudderen, en heet opdienen. Afwas: een enkele pan, met deksel.

Het proeft een beetje zoals lever, men moet dat lusten natuurlijk, ik denk dat jonge mensen die smaak helemaal niet meer kennen. Verbazend vind ik wel dat dit slachtafval zelfs hier in Portugal nauwelijks afnemers vindt, terwijl ze hier toch erg goed zijn in het smakelijk opdienen van "minder dan eersteklas" vlees. Moraal: niet te gauw uw neus ophalen, en goed rondkijken in de plaatselijke winkels.

Profiel  

WAARSCHUWING

Deze thread heeft 18 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.

Registratie is eenvoudig en automatisch
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]