CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 08 jul 2025 11:21

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Forumregels

Klik hier om de forumregels te lezen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Excel: nog maar één bestand tegelijk op 't scherm...
BerichtGeplaatst: 01 dec 2014 19:05 
+30000 Postings

Gegroet,

Omdat hier ook informatika-krakken bijzitten hoop ik hulp te krijgen voor een software-probleem waarvan ik tot vorige week geen enkele last had… maar nu dus wel.

Vooreerst de situatie: een laptop met een up-to-date Windows7 als besturingssysteem. En de problemen doen zich nu voor met Excel 2013 (eigenlijk een versie Excel 2010 die, kort na de aankoop, gratis werd upgegradet naar Excel 2013). Ook daarvoor doe ik steeds de updates die Microsoft met Windows Update voorstelt.

Waar gaat het nu over? Wel, als ik één bestaande werkmap (ofte bestand dus, ik heb het hier dus niet over werkbladen die in feite deel uitmaken van zo’n werkmap) open (vanuit een map met daarin nog andere Word, Excel, pdf, … bestanden) dan is er nog steeds geen vuiltje aan de lucht. Maar als ik vanuit diezelfde map ook nog een tweede Excel opendoe, dan verdringt die er eerste en komt in de plaats. Beide zijn onderaan in de taakbalk zichtbaar, één aktief en de tweede dus niet. Ik kan bijgevolg wel makkelijk van het ene naar het andere wippen, maar soms is het handig van de twee afzonderlijke Excel’s ook tegelijkertijd (en met toepassing van de bekende werkwijzen om met vensters te verplaatsen en aan te passen) naast mekaar op ’t scherm te kunnen krijgen… en dat lukt dus niet meer (en ja, ik heb beide vensters niet gemaximaliseerd naar een volledig scherm). Ik heb me al rotgezocht in de mogelijkheden van “Venster” onder het tabblad “Beeld” van het lint – maar allemaal tevergeefs. En het strafste van alles: als ik een nieuw te maken Excel-bestand oproep, dan krijg ik dat wél samen met het andere op het scherm.

Wie weet een konkrete oplossing voor dit probleem zelf? Waarbij ik er even wil bijvermelden dat overschakelen naar andere hardware niet de bedoeling is, evenmin naar een ander besturingssysteem of een ander rekenprogramma.

Bedankt op voorhand voor alle konstruktieve input.

Clement

Afbeelding
.
KWIBUS = Kompakt Wendbaar Incognito Busje voor Uitstapjes en Supervakanties

Profiel  

WAARSCHUWING

Deze thread heeft 23 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.

Registratie is eenvoudig en automatisch
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]