CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 10 mei 2024 16:46

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Veelzijdige tablet met vrij groot scherm: graag advies
BerichtGeplaatst: 26 maart 2016 00:23 
Offline
+30000 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 dec 2004 15:05
Berichten: 39576
Woonplaats: Antwerpse Kempen
Gegroet,


Zoals in viewtopic.php?f=4&t=51597&p=681424 al aangehaald wil ik niet alleen een smartphone maar ook een tablet kopen.

Bedoelingen ervan, in volgorde van belangrijkheid:
    1. Technische specs en kontaktgegevens van herstelwerkplaatsen van onze Kwibus en zijn techniek bij de hand hebben die we onderweg zouden kunnen nodig hebben (de huidige papieren versies zijn niet steeds recent meer).
    2. Aktuele reisinformatie opvragen voor onderweg (wegenwerken, verkeerstoestanden, weersverwachtingen, …).
    3. Een aantal kaarten en allerlei voorbereidingen voor een reeks bestemmingen bij de hand te hebben, in plaats van op voorhand thuis dingen van het internet te plukken, af te drukken, en mee te nemen.
    4. Onderweg info op te vragen (wat er juist te zien is, openingsuren, …) van bestemmingen of gebeurtenissen (markten, stoeten, …) waarvoor we niets hebben voorbereid maar waar we dan toch in de buurt zijn (ook daar waar geen wifi aanwezig is).
    5. Kontakt met het thuisfront (mail, skype), in eerste instantie enkel als er wifi aanwezig is.
    6. Uitzonderlijk: het kunnen ontvangen en zenden van allerlei dokumenten in bijlage.

Totaal onbelangrijk: spelletjes, muziek beluisteren, film of tv kijken, fotograferen.

Mijn verwachtingen, in volgorde van belangrijkheid:
    1. Formaat scherm circa 10”;
    2. Helder en duidelijk afleesbaar scherm (dus hoge resolutie);
    3. Android van een zo recent mogelijke versie (minstens Lollipop);
    4. Wifi;
    5. Bluetooth;
    6. 3G & 4G GSM-netwerk;
    7. Aanraakscherm met vlotte bediening (is dit geen capacitief of zoiets?);
    8. Virtueel klavier met zowel azerty als alfabetische toetsenschikking;
    9. Mogelijkheid tot aansluiten van een klein extern klaviertje in de vorm van een afdekking (flap, deksel, …);
    10. Vlotjes apps kunnen laden en verwijderen;
    11. Hoe meer standby-tijd, hoe beter;
    12. Geheugen uitbreidbaar met bijkomend kaartje;
    13. Goede prijs/kwaliteit-verhouding .

Na wat rondsurfen op internet lijken de twee volgende toestellen voor mij de best geschikte:
Een onderlinge vergelijking zie je op http://www.gsmarena.com/compare.php3?id ... one2=7438& .
Maar misschien vertellen jullie me nog dingen waardoor ik nog wat verder moet gaan kijken…

Zoals ik al schreef: parallel hiermee wil ik ook een smartphone aanschaffen. Daarom nog deze bijkomende vraag: is het niet de beste oplossing om zowel voor de tablet als voor de smartphone (zie bovenaan dit bericht) hetzelfde merk te nemen, vermits ik er van uitga dat er dan onderling veel meer eenvormigheid gaat zijn tussen de twee op gebied van schermen en van werkmethoden (Android is minder uniform dan andere operating systemen, dacht ik)? Voor knappe koppen zal dat allemaal niet uitmaken, maar voor zo’n multimedia-oen als ik…

Wat zouden jullie me aanraden?

_________________
Vriendelijke zwerfautogroeten,

Clement

Afbeelding
.
KWIBUS = Kompakt Wendbaar Incognito Busje voor Uitstapjes en Supervakanties


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 10 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling