CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 29 maart 2024 10:39

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Garmin nüvi 3490 LMT : herstellen mogelijk?
BerichtGeplaatst: 03 okt 2022 21:54 
Offline
+30000 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 dec 2004 15:05
Berichten: 39488
Woonplaats: Antwerpse Kempen
Gegroet,

Mijn oude (jaja, ik denk zo 'n 10 jaar of zo) vertrouwde Garmin nüvi 3490 LMT vertoont nukken. Het gaat dus over het toestel dat in deze handleiding beschreven staat: https://www.gebruikershandleiding.com/G ... 83965.html .

Reeds eerder gebeurde het reeds van tijd tot tijd dat er tijdens het gebruik spontaan een droge knal (of noem het een korte knetter...) te horen was, en het toestel dan uitviel. Terug van voor af aan opstarten, dus met inbegrip van kaarten laden en zo, bracht steeds de oplossing. Daarbij verloor ik geen data (tenzij soms de vlak daarvoor ingegeven dingen).

Op onze recente Duitsland-reis gebeurde dit weer eens, maar nu werken enkele dingen niet meer. Drie daarvan mis ik heel erg (misschien zijn er nog wel andere dingen die niet meer lukken, maar die gebruik ik dan ook nooit):

    1. "Een reis plannen" (zie onder deze titel op blzn. 40 en 41 in bovenstaande link van de handleiding) lukt helemaal niet meer. Als ik toch probeer komt die droge knetter en dat uitvallen meteen terug. Vooral deze toepassing vind ik erg belangrijk!

    2. Onder "Taal- en toetsenbordinstellingen" kan ik bij "Taal voor toetsenbord" (blz. 55) geen Frans meer terugvinden als keuzemogelijkheid. Dus kan ik ook geen namen meer ingeven waarin één van volgende voorkomt: à - â - ç - é - è - ê - ô - ù .

    3. Onder "Taal- en toetsenbordinstellingen" kan ik bij "Toetsenbordindeling" (blz. 55) geen AZERTY meer terugvinden als keuzemogelijkheid, maar enkel nog QUERTY of ABCDE. Azerty tik ik in met negen vingers, maar wat ik nu moet doen gaat een pak minder vlot...

Nrs. 2 en 3 hierboven mis ik niet overdreven erg, tenslotte geef ik veel dingen in met stemkommando's (zie "Spraakopdracht" op blzn. 16 t/m 18 van de handleiding)...

Iemand enig idee waar ik zou terechtkunnen om dit te laten herstellen en/of herinstalleren? Als dat mogelijk is mag er voor mijn part ook nog een nieuwe akku in, want de nog steeds originele houdt het zonder voeding maar een kleine drie kwartier meer uit.

Andere denkpiste: een refurbished toestel - maar hoe geraak ik daar aan?

Een nieuw ander model is geen optie: zelfs met die beperkingen die nu op mijn nüvi 3490 LMT zitten kan ik daarmee volgnes wat ik opzocht nog altijd meer dan met gelijk welk ander model (maar als jullie me hierin ongelijk kunnen geven zou ik erg blij zijn). Daarenboven is het kleine formaat ook een groot (maar niet onoverkomelijk) voordeel: beneemt geen zicht doorheen de voorruit, en is klein genoeg om het ook mee te nemen op een wandeling.

N.B. ik telefoneerde hierover reeds met de centrale hersteldienst van Waypont in het Nederlandse Notter - maar die sleutelen niet meer aan dit model.

Alle info is meer dan welkom!

_________________
Vriendelijke zwerfautogroeten,

Clement

Afbeelding
.
KWIBUS = Kompakt Wendbaar Incognito Busje voor Uitstapjes en Supervakanties


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 10 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling