CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 20 apr 2024 03:02

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Vergelijk Garmin nüvi en Driveslart: ik rij nu met beide ;-)
BerichtGeplaatst: 29 mei 2023 20:21 
Offline
+30000 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 dec 2004 15:05
Berichten: 39526
Woonplaats: Antwerpse Kempen
Gegroet,


Vandaag wat multimedia-toestanden aangepast. Aanleiding: mijn geliefde Garmin nüvi 3490 LMT (https://handleidingkwijt.com/garmin-nuv ... iesysteem/ ) weigert sinds vorig jaar enkele van haar vaardigheden verder te presteren (zie viewtopic.php?f=4&t=61779&p=872723&hilit=n%C3%BCvi+herstellen#p872723 ). De belangrijkste die ik daarbij mis: het Azerty-klavier is niet meer oproepbaar, ik kan geen reisplannen meer maken (en dus ook niet meer opslaan en wijzigen), en sindsdien is ze ook tergend traag geworden. Ik heb haar naam van Trezebees dan maar veranderd in Suzelut

Recent (zie ook viewtopic.php?f=4&t=62095&p=879565 ) kocht ik een Garmin DriveSmart 55 & Live Traffic (https://www.garmin.com/nl-BE/p/666926 ). Deze is slechts een sikkepit groter, en past daardoor op dezelfde plaats. Verder ook nog te doen om haar mee te nemen op een wandeling in de stad (maar de akkuduur bedraagt slechts één derde van die van de 3490…). Voor nog een aantal andere dingen ga ik er ook op achteruit: groter om mee te nemen, minder mogelijkheden bij het gebruik van de reisplanner, geen snelkoppeling voor bevestiging (en daarbij horende stroomvoorziening en geluidsversterking), enkel landschap-modus (en dus geen vertikale stand), veel minder kontrastrijk beeld, geen verkeersinfo zonder data-verbruik, geen Bluetooth-verbinding om handsfree te telefoneren met mijn te oude Android6 smartphone, …

Ik heb mijn nieuwe dan toch maar geadopteerd, en voortaan draagt zij de naam Trezebees. Mijn tablet (Android9) is minder oud dan mijn smartphone, en daarmee kan ik nog wel een Bloothooth koppeling maken om te telefoneren en (data kostende) verkeersinformatie te vergaren (https://www8.garmin.com/manuals/webhelp ... _NL-NL.pdf ).

Blijft dus het probleem van geen data opslurpende verkeersinfo, en van handsfree telefoonoproep te kunnen aannemen die op mijn smartphone toekomt (want nummer van mijn tablet is door vrijwel niemand gekend). De oplossing ziet u hieronder: links op de bestaande bevestiging de nieuwe Trezebees, waarvan ik de verkeersinformatie meestal zal uitzetten, en rechts op nieuwe plek de zowat 10 jaar oudere Suzelut. Deze laatste laat me toe handsfree te bellen met mijn vertrouwde smartphone-nummer, en bezorgt me nog altijd verkeersinfo zonder data te verbruiken.

    Image


Hieronder nog de vergelijking tussen beide schermen (beide foto’s onbewerkt, dus vergelijkbaar). Merk het voordeel van het kunnen draaien van een scherm in vertikale stand; op beide staat de route van Lier naar Brussel afgebeeld in zijn geheel, op de nieuwe SmartDrive moet ik daarvoor meer uitzoomen (meetbalkje linksonder boven pijl-knop): 5 km) dan met de oude 3490 (meetbalkje linksonder boven pijl-knop op 3 km – en dus ook met meer kaartdetails). In kombinatie met het groot verschil in kontrast en kleurverzadiging tussen beide is het resultaat van de nüvi stukken beter… (een bijkomende reden om beide naast mekaar te blijven gebruiken!)

    Image

    Image


En ja, de nieuwe DriveSmart 55 kan me wat meer gedetailleerde (maar voor mij niet zo erg belangrijke) verkeersinfo bezorgen. Maar handsfree telefoon aannemen moet ik verder doen met de oude nüvi 3490, en via stembediening kan ik zelf handsfree een oproep maken.

    Image

    Image


Volledigheidshalve: om alles tegelijkertijd te kunnen voeden kocht ik recent ook nog deze sigerettenaansteker-splitter: https://www.bol.com/be/nl/p/hmerch-auto ... 011511033/ .

Misschien vinden sommigen in bovenstaande wat nuttige info.

_________________
Vriendelijke zwerfautogroeten,

Clement

Afbeelding
.
KWIBUS = Kompakt Wendbaar Incognito Busje voor Uitstapjes en Supervakanties


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 4 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling