CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 12 mei 2024 07:46

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Niet meer up to date qua GPS
BerichtGeplaatst: 28 mei 2006 22:16 
Offline
Starter
Starter

Geregistreerd: 17 jan 2005 23:11
Berichten: 45
Woonplaats: Gent-België
Ik heb me destijds (= minder dan 2jaar geleden) zo'n eerste Tomtom gekocht. Kostte een aardige cent. Er waren detailkaarten van de benelux bij. Daarnaast nog detailkaarten van west-europa gekocht en een SD kaart om alles er op te zetten. Ik heb nog wat recentere firmware versies enz. gedownload en een programma om GPS-coördinaten om te zetten zodat ik wat POI zou kunnen invoeren. Tomtom bood na enige tijd een update van kaarten aan, maar die heb ik overgeslagen. Ik koop evenmin om het jaar een nieuwe Michelin-kaart.

Met een tussenpauze van minder dan een jaar, ben ik opnieuw gaan zoeken op de site van tomtom om eventueel nieuwe kaarten te kopen ...

Als ik vandaag de site van tomtom afstruin, heb ik de indruk dat ik dicht tegen de prijs van een nieuwe tomtom zit, als ik mijn kaarten wil vernieuwen (59€ voor Benelux, opnieuw voor Frankrijk, dan voor Spanje, dan voor Duitsland ....)

Ondertussen liggen mijn detailkaarten van Michelin nog steeds op schoot.Je kan er donder op zeggen, uitgerekend rond Parijs, Lyon of Bordeaux laat het ding het afweten. Dan maar het raam geopend en het ding even laten buiten hangen. Soms helpt het, soms niet. Nee nog geen extra antenne overwogen, per slot van rekening doet hetzelfde fenomeen zich voor als we met een gewone personenwagen zonder voorruitverwarming rijden, zij het dat de Benelux iets correcter is (met de wireless evolutie weiger ik nog gaten te boren in welke woon- reis of verblijfplaats ook :wink: . Tijdens onze laatste trip was ik even te lui om de Michelinkaart op schoot te houden, en we hebben schitterende sight-seeing gehad tot en met een industrieterrein als eindbestemming voor een dorp dat volgens haastig gezochte Michelinkaart op 5km afstand lag.

Zo'n nieuw ding kan me wel bekoren, maar dobbert het dan ook tussen twee naast elkaar liggende wegen (snelweg en afrit bijvoorbeeld) ? Al dat MP3, bluetooth handsfree, traffic information (mits abonnement), weather (mits inbellen) is best leuk, maar brengt het ding je ook nog van A naar B zonder een fortuin te kosten aan extra kaarten en zonder dat een beetje bos, tunnel, enz je in de steek laat.

Zijn er ook mogelijkheden om bijvoorbeeld te zien waar je wegens hoogte of breedte van je voertuig moeilijk door kan, waar scherpe hellingen zijn ? GPS-toestellen evolueren steeds meer in de richting van toestellen die ook foto's enz kunnen tonen, ook muziek kunnen afspelen, maar kunnen ze ook tonen wat werkelijk belangrijk is ?

Stel dat ik in een waanzinnige bui dit duur gekochte ding aan de kant gooi, wat zou ik dan best kopen ?

En om het nu helemaal moeilijk te maken : stel dat ik ter plaatse het ding ook te voet of met de fiets wil gebruiken 8) ?

Dank voor uw suggesties, op dit licht cynisch bericht.


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 5 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: freedom2


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling