CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 29 maart 2024 00:56

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]





Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: bougies in een truma combi 6 vervangen
BerichtGeplaatst: 29 feb 2016 20:26 
Offline
+4000 Postings
+4000 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 jan 2010 14:43
Berichten: 5644
Woonplaats: zele
elnismo schreef:
Met dank aan elnismo voor de duidelijke uitleg en foto’s.



Ik was op het net op zoek naar wat foto's en wat uitleg voor het vervangen van de bougies in een truma combi 6
bij deze plaats ik er zelf dan een paar.
Het vervangen van de bougies is eigenlijk goed te doen voor de wat handigere medemens .
Ik heb een bougiepakketje gekocht en alle dichtingen en materiaal was meegeleverd.

eerst de blauwe en rode water invoer en afvoer losdraaien en de print loskoppelen en dan de buitenste kap eraf .
Afbeelding

blauwe bakje van waar 2 van de 3 bougies zijn op aangesloten
Afbeelding

nog een plastic kap eraf en de kleine print met ventilator eraf en direct alle 2 de ventilatoren afstoffen :-)
Afbeelding


dan de gasklep eraf
Afbeelding

hierna kan je heel het brandergedeelte eruittrekken en hier kan je de lange pijp gewoonaftrekken en de bougies worden zichtbaar.
Afbeelding


de 3 bouten losdraaien en vervangen door de nieuwe ,de nieuwe gewoon vastvijzen en normaal staan ze direct op de goeie afstand van elkaar maar voor de veiligheid toch nog even nagemeten met een schuifmaat.
Van de 3de bougie die het laagste komt moet je de plastic snelkoppeling overzetten naar de nieuwe .
Afbeelding

Alle meegeleverde dichtingen vervangen en dan alles terug in elkaar en klaar is kees .

Persoonlijk vond ik de truma in en uit de motorhome krijgen moeilijker/lastiger dan deze klus .

_________________
Groeten Luc en Nicole
Forumtips:klik hier
Afbeelding Afbeelding
chihuahua Lilly________________ Carthago chic c line 5.0


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling