Hi folks,
Ik heb een vraagske ivm de relais om de ijskast op 12V te zetten als de motor draait
En over naar ik al vernomen heb diode blok genaamd, die er voor zorgt dat de batterij uit de alternator wordt bijgeladen.
De relais van de ijskast moet ik nog uittesten, maar ik denk dat ik deze zowiezo gewoon ga vervangen.
Ik heb de oude teruggeplaatst wegens tijdgebrek.
Maar wat de diode blok betreft, die tikt als de motor draait.
Ik denk dat dat niet de bedoeling is, of ben ik verkeerd?
Ik dacht of wel staat de blok open of wel dicht, dus die moet waarschijnlijk ook vervangen worden.
Nu vroeg ik me af, hoe tegenwoordig de scheiding van de alternator en huishoudbatterij gebeurd?
Is dat altijd met zo'n blok, of gebruikt men tegenwoordig een relais?
Hier boven heb je een foto van het origineel.
Hoe werkt zo'n ding nu?
Gaat de link open als hij een zeker voltage bereikt of zoiets?