CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 27 apr 2024 20:27

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Controlepaneel Rimor Katamarano 8p
BerichtGeplaatst: 04 aug 2008 16:12 
Offline
Starter
Starter

Geregistreerd: 01 aug 2008 13:06
Berichten: 6
In februari mijn nieuwe Rimor Katamarano 8p in gebruik genomen.
Enkele keren hoorde ik een geluidsignaal en wist niet goed waar het vandaan kwam.
Na enkele weken bemerkte ik dat het controlepaneel boven de zijdeur, aangaf dat de hh. batterij leeg was alhoewel zonnepaneel en verlichting en verwarming en frigo nog goed functioneerden.
Ik heb dit gemeld aan Alfa Mobilhomes Temse maar hun uitleg kon mij niet overtuigen. Met een bevriende electronicus hebben we een test gedaan van ongeveer 35 minuten, door eerst de batterij volledig op te laden(13,12V), dan het zonnepaneel af te schermen en dan alle verlichting op te zetten wat een constant verbruik van 8 Ampère betekend. Zoals op de pdf file in bijlage te zien is ging er na 5 min. een eerste geluidsalarm en na 15 min. een tweede om te verwittigen dat de batterij leeg was.
Wat volgens de grafiek, en in werkelijkheid zeker niet waar was.

Met deze test ging ik naar Alfa en de technische dienst heeft toen een onderdeel vervangen. Een toestelletje van 10 bij 10 cm, waar de kabel toekomt van het zonnepaneel. Dit toestelletje maakte ook het geluidsignaal.
Dit nieuwe onderdeel gaf ook de toestand van de batterij weer met leds, maar maakte geen geluidsignaal meer. Maar door dit nieuw onderdeel bleef het controlepaneel boven de zijdeur verkeerde info geven over de batterij.

Weer hebben we dezelfde test gedaan, maar nu over 8uur en 30 minuten, en op de pdf file in bijlage kan je zien dat na vijf minuten de eerste led uit ging wat duidt op een batterij van 75%. Na 3uur en 15 min. gaf het toestel nog 25% en na 4 uur was volgens het toestel de batterij leeg terwijl in werkelijkheid nog meer dan 50% aanwezig was.

Wat raden jullie mij aan want ik vind dat ik mag eisen dat men het controlepaneel boven de zijdeur in orde moet brengen zodat ik een juiste weergave heb van het verbruik van de hh. batterij.


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 2 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Julien, labox, luc mb 312


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling