Hallo, ben sinds kort op dit Forum en vind hier heel wat info. Bezit zelf een oude Commer uit 1970, zelf omgebouwd en toer daar al vanaf 1992 door Europa, sta praktisch nooit op campings en ben geheel self-supporting. 2 Grote zonnepanelen van elk 130Wp waarvan 1 paneel alleen voor kompressor koelkast, 2 huishoudaccu's van 100Ah, Airco, generator, SAT-TV etc. Nu heb ik een klein probleempje met mijn Truma E2400 verwarming. Als we 's-winters erg lang op een plek staan en dus relatief veel stroom verbruiken, wil de kachelunit af en toe een storing geven omdat de accuspanning te laag is. Vanwege te weinig zonlicht en dus te weinig bijladen van de akku, loop ik tegen dit probleem. Navraag bij Truma leert mij dat inderdaad bij te lage akkuspanning, de regelunit "zegt", ik schakel de kachel uit. Dit is zeer lastig want dan moet ik op een andere manier, door starten van motor of aggregaat zorgen dat de spanning weer op peil komt. En ik wil, als ik bij andere camperaars sta, geen onnodige overlast veroorzaken. Mijn vraag is of er ook andere camperaars zijn die tegen hetzelfde probleem oplopen. En wat voor oplossing ze bedacht hebben. Ik heb in ieder gaval op dit Forum niets hierover kunnen ontdekken. Ik zou ook geholpen zijn met eens schema van de regelunit van de E2400.
Ik hoor het wel en voor overige vragen altijd bereid om bij te dragen,
Groeten Roel