CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 maart 2024 11:35

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: 2de batterij plaatsen en omvormer plaatsen
BerichtGeplaatst: 13 sep 2017 18:51 
Offline
Starter
Starter

Geregistreerd: 08 aug 2017 16:52
Berichten: 12
Hey,

Heb dit jaar een nieuwe mobilhome gekocht (Mc Louis Carat 479) en vind het toch vrij lastig dat ik geen 220v heb als ik gewoon vrij parkeer. Zou graag een zuivere sinus omvormer plaatsen maar naast de batterij is er geen plaats, zou de omvormer in de garage willen hangen maar is wel ongeveer 3m kabel tussen dan, en mss dan ook ineens een 2de batterij plaatsen.

Ik had 2 optie's in gedachten:

1: een extra batterij plaatsen in de garage en daar een omvormer aanhangen met omschakelautomaat en accu lader, dat wanneer je de vaste stroom aan de mobilhome hangt alles werkt via de kabel en wanneer je de kabel eraf haalt al de stopcontacten werken via de omvormer.

2: een 2de batterij bij plaatsen in de garage en hier de omvormer aanhangen en die batterij paralel bij de andere batterij aankoppelen, dat wanneer ik rij deze batterij ook wordt mee opgeladen en het zonnepaneel deze batterij ook mee op laad.

ik heb het liefst de 2de oplossing maar weet niet of dit zo maar kan, dan zou ik een omvormer kopen met enkel een omschakelautomaat en geen acculader omdat deze al voorzien is bij de andere batterij.

wie kan me hier bij helpen?
Mvg Joery


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 20 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: De Volgers, fisty, frankdg, Luc-Christiane


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling