CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 maart 2024 14:00

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Gasflessen in serie plaatsen in de camper
BerichtGeplaatst: 11 jan 2021 22:00 
Offline
Starter
Starter

Geregistreerd: 19 sep 2020 18:11
Berichten: 4
Woonplaats: Heist-op-den-berg
Beste forumleden,


Om minder van gasfles te moeten wisselen in de camper in de winter, lees ik dat je een Truma Duo Control kan gebruiken, die dan zelf overschakelt naar de tweede gasfles, eens de eerste leeg is. Echter, dat toestel kost 179 euro... Nu vroeg ik me af: als je gewoon op gasfles 1 een T-stuk zet, van gasfles 2 met een hogedrukslang naar het T stuk, en dan het andere uiteinde van het T stuk aansluiten op de (ingebouwde) hogedrukslang die naar de drukregelaar van de camper gaat, dan heb je toch hetzelfde? Als je beide gasflessen dan opendraait, heb je gas tot ze beiden leeg zijn, en dat voor een fractie van de prijs (zo'n 25 euro). Met als bijkomend voordeel dat je dubbel debiet hebt en je gasflessen in de winter dus minder snel bevriezen bij grote afname!

Alleen... ik lees hier nergens iets van op het forum. Dat betekent waarschijnlijk dat ik een denkfout maak :wink: maar ik vind ze niet... Het systeem op zich werkt, dat heb ik al gezien bvb bij mobiele hamburgerkramen. Waarom koopt men dan een Truma Duo Control voor de camper ipv deze veel goedkopere oplossing? Waar zit mijn fout?


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 53 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Camper_2022, Martizio, PaulenDenise, veron


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling