CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 maart 2024 18:19

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Victron blue smart 12v/30 acculader up-date
BerichtGeplaatst: 17 dec 2022 13:07 
Offline
+4000 Postings
+4000 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 dec 2005 20:41
Berichten: 4968
Woonplaats: Oostduinkerke
Beste,

Tijdens de zomer hang ik eigenlijk nooit aan de stroom, dan ben ik voldoende zelfvoorzienend. In de winter is dat wel af en toe noodzakelijk, vooral bij meerdere dagen stilstand en de verwarming continue aan. Terwijl ik nu eens aan de paal hing had ik het in mijn hoofd om eens via de GSM bleutoot eens naar de smartlader te kijken en deze vroeg me prompt om een up-date, dus maar even op het knopje gedrukt. Na een 10 a 15 % kreeg ik de melding dat de up-date onderbroken was, niet erg dacht ik, we proberen opnieuw, maar na een paar keer proberen steeds zelfde verhaal. Dan maar afgesloten. Wat merk 's avonds, de batterij staat op 80% terwijl ik aan de stroom hang, dat zou 100 % moeten zijn. Ik kijk de lader na en daarvan staan 2 rijen rode ledtjes te pinken, dus in storing. Een paar keer de spanning van de lader gehaald maar dit mocht niet baten. Na een telefoontje op het avondlijke uur naar mijn leverancier van die goederen, die me op dat uur vriendelijk te woord stond en me aanraade ook even van de batterij los te koppelen, maar ook dat was tevergeefs. Hij had de lader op voorraad en kon het op mijn terugweg gaan ophalen indien nodig. Na even nadenken, de Victronconnect-app op de tablet geplaatst en hier een poging mee gedaan om te up-daten en waarachtig, het lukte nog ook. En gelijk werkte de oplader weer, oef.
Dus hier wil ik even melden dat bij een mislukte up-date van de Victron lader deze ook gelijk buiten werking wordt gezet, dus wees daar alert voor. Waarom de up-date met de smartphone niet lukte en wel met de tablet blijft me een raadsel, iemand hier een antwoord op? Slechte verbinding? Ik stelde wel vast dat de krant downloaden 's anderendaags ook niet al te vlot ging, maar het lukte wel na een paar pogingen. We stonden op de camperplaats van Maastricht toen.

Joske

_________________
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 2009 met VakCar (NL) inbouw ingeschreven als Kampeerwagen sinds 2012.


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 20 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bmci-2950, fiatboy12, mabaert, rolu, undercover, VW-LT-er


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling