CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 27 apr 2024 15:26

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Cyrix relais of Dometic Perfect Power 12V/40 A
BerichtGeplaatst: 02 jul 2023 10:41 
Offline
+2000 Postings
+2000 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 dec 2005 23:14
Berichten: 2064
Woonplaats: Vlimmeren
Ik wil in een Mercedes Viano 2009 en in een Vito 2012, beide dus geen Euro 6, de verbinding maken met de alternator/startaccu en de huishoudaccu. De huishoudaccu is een Gel accu van 12 Ah en moet enkel dien om een compressor-koellade van stroom te voorzien maar ook wat verlichting en USB's voor ladertjes. Nu heb ik zowel 3 (dure) Dometic Perfect Power 12V 40 A in huis als cyrix relais van 12 A.
De accu's zullen ook geladen worden met Blue Power Smart laders van 15 A en met een flexibel zonnepaneel van 100 W. Met de cyrix heb ik het voordeel dat ook de startaccu opgeladen wordt met de solar en met de acculader. Maar ik vraag me af of de Dometic Perfect Power niet veel sneller laadt bij rijdende motor.
Tenslotte nog een vraag: Ook een Doblo (van mijn dochter en haar vriend) met een euro 6 dieselmotor heeft een klein Gelaccu'tje van slechts 50 Ah dat minstens één etmaal een compressor-koellade van stroom moet voorzien. Daar zal die Perfect Power zeker nodig zijn en gebruik ik zeker geen relais. Klopt het dat de Dometic Power een signaal moet krijgen na een contact van de wagen, bijvoorbeeld met een draadje naar de sigarettenaansteker die ook alleen maar met gestarte motor stroom krijgt.


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 10 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: De Volgers, freedom2, Maesss, marcavontuur, thorgall


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling