CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 10 mei 2024 07:46

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Overnachtingsverbod aan het Donkmeer (vervolg)
BerichtGeplaatst: 25 apr 2016 22:27 
Offline
+250 Postings
+250 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 jan 2007 21:51
Berichten: 296
Woonplaats: BERLARE
Hallo. Het Gemeentebestuur Berlare heeft op de Festivaria Parking aan het Donkmeer bijkomende verkeersborden geplaatst "om het verbod tot overnachten duidelijk te maken".
De combinatie hiertoe van verschillende verkeersborden is echter een flop.
Men heeft onder borden E9h (parkeerplaatsen uitsluitend voor kampeerwagens) een bijkomend bordje bevestig "van 0700 uur tot 2400 uur"
en nog eens daaronder een bord E1 (Parkeerverbod) met onderbord "van 2400 uur tot 0700 uur"
Volgens de wegcode betekent dit:
1°: de huidige borden E9h met onderbord beduiden dat de plaatsen voorbehouden zijn enkel en alleen aan kampeerauto's tussen 0700 en 2400 uur.
Er mogen GEEN ANDERE VOERTUIGEN parkeren.
Maar belangrijk is ook: De borden E9h zijn GEEN GEBODBORDEN. De kampeerauto's zijn dus NIET VERPLICHT om daar te parkeren. (hetgeen door sommige gemeenteraadsleden gedacht wordt)
2°: de borden E1 (parkeerverbod) met onderbord zijn verbodsborden welke aangeven dat van 2400 tot 0700 uur parkeren er verboden is voor ALLE VOERTUIGEN (dus nu ook motorfietsen en personenauto's)
De borden in de huidige opstelling geven dus duidelijk NIET aan dat overnachten er verboden is, enkel dat daar door geen enkel voertuig mag geparkeerd worden tussen 2400 en 0700 uur, en aangezien de borden A9h geen verplichting inhouden mogen de kampeerauto's zich dus gerust buiten die zone zetten.
3°: Als de borden zouden ondersteund worden door het besluit genomen in de gemeenteraad van 28 oktober 2015 is de tekst wettelijk"onjuist". (Er wordt steeds gesproken en geschreven over "Mobile-homes, dit zijn geen kampeerauto's" maar "verplaatsbare woningen")
Ik heb al een mail gestuurd aan de plaatselijke Politie om met deze toestand rekening te houden en heb ook mijn visie voorgelegd aan de Politierechtbank Dendermonde, waar ik gelijk kreeg inzake de betekenis van de verkeersborden.
Opgelet:
- blijft er dus zeker niet staan tussen 2400 en 0700 uur want dan sta je in overtreden (parkeerverbod)
- ga ook niet staan, zowel over dag als s'nachts op de plaatsen voorbehouden voor autobussen. Daar zijn ook de kampeerauto's verboden !!!!!!
(Ik wil een foto toevoegen doch dit lukt mij niet)

_________________
Groeten
Rita en Ferdinand Samson uit Berlare
blog.seniorennet.be/turfputzwervers


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 9 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling