CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 maart 2024 21:41

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Tholen, een mooie camperplaats, maar ....
BerichtGeplaatst: 09 aug 2019 08:30 
Offline
+4000 Postings
+4000 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 dec 2005 20:41
Berichten: 4968
Woonplaats: Oostduinkerke
Beste,

Daar ik een mooie fiets voor een prijsje op de kop kon tikken in NL maak ik nog een klein zomerreisje naar Goeree Overflakkee.
Bij het terug komen maken we nog een tussenstop in Tholen, een mooie camperplaats met alle voorzieningen in de jachthaven, waar we al enkele keren eerder al zijn geweest.
Daar aangekomen zijn de 5 officiële camperplaatsen bezet en ik plaats me met mijn camperbusje net naast de camperplaatsen op de autoparkings, dit zijn lange en brede plaatsen en ik pas mooi binnen een parkeervak, er zijn ook nog veel parkeerplaatsen vrij.
Op een bord staat "Melden bij havenmeester" wat we ook doen. Ik zeg "een nachtje met de camperbus, a.u.b." en de vriendelijke dame vraagt waar ik sta want de 5 plaatsen voor campers zijn bezet, en ik antwoord, er net naast. Ze antwoord dat ze geen camperplaats kan aanbieden en bij gevolg geen toegang kan krijgen tot de faciliteiten, ik kan en mag ook niets betalen. Ze maakt ook de opmerking dat sommige mensen er moeilijk over doen dat je buiten de vakken staat als je blijft staan.
We besluiten om daar toch een nachtje te blijven.
In de namiddag ben ik gaan fietsen als een oudere grijze niet verzorgde man mijn vrouw komt lastig vallen dat daar niet gekampeerd mag worden, mijn vrouw antwoord dat we niet kamperen maar daar geparkeerd staan, er staan geen stoelen buiten en een luifel hebben we niet, alles gebeurt netjes binnen het voertuig en van kampeergedrag is absoluut geen sprake, net naast ons kan dit wel natuurlijk. Die man blijft janken en zegt de politie te bellen en de havenmeester te verwittigen.
Na een tijdje komt de havenmeester een praatje maken bij mijn vrouw en zegt dat er daar altijd iemand moeilijk doet en we daar buiten de officiële camperplaats staan, maar boetes deel ik niet uit zeg ze op lachende toon.
Terug van mijn fietstocht doe mijn vrouw haar verhaal.
Er komen nog verschillende grote campers toe in de late namiddag en de havenmeester stuurt ze vriendelijk door.
Tegen de avond komt die zelfde man terug, nu in het gezelschap van zijn zoon, net hetzelfde afgestreken gezicht. Hij doet nu weer zijn verhaal en zegt de politie te bellen want daar mag je niet met de camper parkeren zegt hij. Ik vraag of hij van dat gezeik gelukkiger wordt, en hij zegt dat hij daar woont, twee auto's heeft en soms geen parkeerplaats heeft, er zijn nu zeker nog een vijftal plaatsen vrij. Nogmaals benadruk ik dat wij daar geparkeerd staan en hij maar janken dat het niet mag. En als ik hier met mijn auto sta?, vraag ik, dan mag het wel, zegt hij. Ik ben dat gezeik beu en gooi de schuifdeur dicht. Met een ruk trekt hij de schuifdeur open en zegt de politie te bellen. De schuifdeur gaat weer dicht en op slot. De man staat nog een kwartier te bellen en daarna loopt zijn zoon nog een uur in het rond en rijdt met zijn wagen heen en weer. Ik neem een paar foto's van zijn gezicht en nummerplaat van de wagen.
We genieten nog verder van avond en de nacht en laten het niet aan ons hart komen, politie hebben we niet gezien, jammer want dan had ik toch eens goed uit kunnen spitten hoe het parkeerbeleid in elkaar zit daar in Tholen.
Eigenlijk is het onvoorstelbaar dat er nog zulke azijnpissers in de wereld rond lopen.
Nog een leuk weetje. Net voor de camperplaatsen komt er in de loop van de dag een vissersbootje binnen en ik ga een kijkje nemen. Met de hydraulische kraan laad hij netten over van het bootje naar zijn aanhangwagen op de kade waarop een waterbak staat. De netten zitten vol met levende paling. Ik maak een praatje met die meneer en vraag of ik paling kan kopen, ja dat kan, levend of gevild? Liever gevild zeg ik. Tegen de avond brengt hij ruim een kilo mooie verse gekuiste paling tot aan de camper en dit aan een aanvaardbare prijs. Ze hebben lekker gesmaakt. :smt023
Tholen zal me bijblijven, maar dit op zijn beste manier. En laat die azijnpissers maar kreperen. :lol:

Joske

_________________
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 2009 met VakCar (NL) inbouw ingeschreven als Kampeerwagen sinds 2012.


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 51 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling