CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 07 jul 2025 07:57

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Forumregels

Klik hier om de forumregels te lezen.

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: de brief 2
BerichtGeplaatst: 18 maart 2005 14:35 
Geplaatst: Ma Feb 28, 2005 8:43 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Aan dh Bourgois Geert.

Geachte heer ,

Betreft : Het besluit van de Vlaamse regering , houdende de exploitatie van de terreinen voor openlucht recreatieve verblijven .

De stelling dat kampeerauto s beter gekend als moterhomes op vergunde campings terecht kunnen is ten dele onjuist .
Vele campings zijn na 18 uur niet meer toegankelijk, liggen veraf van de beoogde reisweg , zijn ongeschikt omdat de reis smorgens in de vroege uren wil verder gezet worden en de camping meestal de poorten maar om 9 uur opent .
Want in tegenstelling tot de caravan reiziger is de moterhome reizer meer geneigd zijn voertuig het ganse jaar door te gebruiken en op verplaatsing te gaan , dit is immers ook het doel waarvoor dit voertuig gefabrikeerd wordt . Inderdaad te allen tijde in alle omstandigheden vrij te zijn en te kunnen reizen zonder belemmeringen .

In de meeste ( Praktisch alle) Europese landen is dit Overnachten op openbare parkings en of geschikte terreinen toegestaan, MEER zelf er worden plaatsen aangepast en voorzieningen aangebracht om deze groep de mogelijkheid te geven om hun voorzieningen ter plaatse af te handelen , in veel gevallen zelf gratis of tegen geringe vergoeding , want deze groep is een meerwaarde aan de plaatselijke ambachtslieden en middenstanders die ze maar al te graag ziet komen .
Wetende dat dit levensgenieters zijn die meestal hun inkopen ook bij de middenstanders doen , is daar uiteraard niet vreemd aan .

Waarom nu juist België hier weer een uitzondering moet zijn ontgaat mij .
Laat ik U hier eens mijn persoonlijke geschiedenis geven en de reden die mij aanzet tot schrijven verduidelijken .
Jaren en jaren aan een stuk heb ik zware arbeid verricht in alle weersomstandigheden , ook de overuurtjes inbegrepen om de levensstandaard te verhogen , jammer genoeg met het meer moderniseren van de arbeidsomstandigheden namen ook de eisen toe , in mijn geval en trouwens ook zeer veel andere gevallen leidde dit tot vermindering van het verdienvermogen en van zelfredzaamheid. Om dit op te vangen deed ik dan ook een belangrijke uitgave om steeds over een betrouwbaar voertuig te beschikken , om dan na enige tijd te moeten vaststellen dat de overheid besloot om deze betrouwbare en voor mij nodige bron dubbel te belasten . Het al of niet rechtvaardig zijn i/v hiermee laat ik buiten beschouwing (ik heb het hier inderdaad over de dieseltaks ). Zware meerkosten waarop deze dienaar der vaderland niet voorzien was.

Het gemis aan een bezigheid die knaagde aan de knokkels (deze dienaar had immers nooit een zittend gat gehad ) tevens ook het vroegere gemis aan reizen en vaderland verkennend deed me onlangs weer besluiten tot een belangrijke aankoop mijn beperkingen indachtig , doch de levenstandaard willend behouden was hier weerom een grote hap uit mijn zuurverdiende spaarcenten nodig .Maar dit was dan ook de beste oplossing gezien mijn beperkingen die sleuren met valiezen en hollen achter treinen enz niet toelaat .

Daar waar het bij de eerste aankoop een grote ontgoocheling was (de dubbele dieseltaks ) zult U geachte heer waarschijnlijk wel begrijpen dat het ditmaal geen ontgoocheling maar grote woede zou zijn indien blijkt dat U ons nu ook nog eens dit laatste plezier zou willen afnemen .

Voor mij zou dit gelijk staan aan het feit dat de overheid zijn werkende bevolking minacht en slechts dan kent als ze het stemhokje moeten passeren .

Wij vragen niet meer dan een plaatsje om in alle rust te overnachten op een bestaande parking of geschikt terrein . Wij vragen geen dure en luxueuze blauwsteenklinkers en fonteinen ,nee we vragen een beetje begrip voor onze vorm van recreatieve bezigheid .
De paar individualisme gevallen die onze tak een slechte naam willen geven kunnen mijns inzien deze besliste maatregelen niet rechtvaardigen (het verbod tot overnachting ).

Zulke gevallen vind je immers in alle lagen en takken van de bevolking , zelfs tot in de hogere kringen , en U zal niet kunnen ontkennen dat deze ook veelvuldig in regerings- en ambtenaren middens voordoet , en toch vinden wij daar geen verbod .

Het enige alternatief voor ons blijft dan ook om voortaan onze vrijheid in het buitenland te valideren , dat dit dan ten koste moet gaan met verlies voor onze eigen toeristische sector is jammer , doch de reden tot klagen van deze mensen is dan volledig aan uw beleid toe te schrijven .

Samen met deze mensen uit de toeristische sector hopen wij motorhome-toeristen dat U eens bezint voor he begint en dit besluit zou willen herzien . Het is toch niet de bedoeling hier weer de uitzondering van de zo geroemde Europese Unie te moeten zijn .

Ik en velen met mij hopen dat er eens een nieuwe rechtvaardige wind door het landje mag waaien zodat we in de toekomst van zwarte zondagen kunnen bespaart blijven .

Hoogachtend,

WOODFOX danke zulle ziehier dan , (ik wist niet dat dat hier ook mogelijk was )ik ben straks 03/03/

Zoals U kan lezen gaat het wel om mijn persoonlijke geschiedenis " DE REDEN DIE MIJ AANZET TOT DIT SCHRIJVEN " nog verder DE MOBILHOME_GEBRUIKERS " in het algemeen en dan; "WIJ en "ONS" en
"IK EN VELEN MET MIJ"

De handtekening is van mij persoonlijk het adres voor eventueel antwoord is mijn persoonlijk adres .

OK het woordje namens had ik beter VOOR geschreven in mijn posting hierboven waar ik het bekendmaak .

Ik hoop hiermee duidelijk te zijn geweest en verder zal ik mijzelf maar van het forum verbannen.

Frankrijk licht maar een boogscheut van mijn deur , wat zou ik me nog druk maken over een geschrijfsel dat waarschijnlijk reeds in de vuilbak licht en nooit gelezen is, uit ervaring weet ik dat Bourgois toch niet antwoord .

Toch nog eventjes dit , wij gebruiken hier het zinnetje " NIET ZAGEN é " als aanhef , of als gebruikelijk grapje om te zeggen "het zal zo n vaart niet lopen "

mvg X forum lid baardman :( :(

WAARSCHUWING

Deze thread heeft 22 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.

Registratie is eenvoudig en automatisch
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]