CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 maart 2024 12:33

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Drastische privé-beslissing!
BerichtGeplaatst: 09 jan 2019 08:51 
Offline
+30000 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 dec 2004 15:05
Berichten: 39486
Woonplaats: Antwerpse Kempen
Gegroet,


’t Is wel privé, maar jullie mogen het weten: ik heb sinds eergisteren het echtelijk dak verlaten. Reden zijn de glans die elk jaar wat verminderde, en de verschillende barsten die er bleven bijkomen. Ik slaap nu al twee dagen in Kwibus.

Samen met wat mensen rondom ons zijn we nu bezig aan een oplossing voor onze ganse woonst. Na gedeeltelijk verslepen van meubelen en inhoud zijn we begonnen met de aanpak van de barsten: verwijderen losse stukken en dan bijpleisteren. Momenteel zijn we bezig met het aanbrengen van een vliesbedekking op de muur die eventuele bijkomende barsten moet opvangen. Ook de deurkozijnen zijn al afgeschuurd en krijgen nu een eerste laagje verf. Zoldering en muren volgen dan nog wel.

Eigenlijk gemakkelijk: we moeten nu helemaal niet meer uit huis om te kamperen 8) ! Maar omdat de vrijkomende oplosmiddelen een aanslag betekenen op deze astma-vent overnacht ik dus nu op onze oprit in Kwibus. Uit (onnodige) schrik voor de kou blijft Christiane wel in huis kamperen (er bleef nog een hoekje over voor om ons smal oud logeerbeddeke in te schuiven). We zitten dus nu in de fase van afwezigheid van tafel en scheiding van bed. :|

We plannen nog wel een hereniging, na het beëindigen van de werken en het verdwijnen van de astma-opwekkende stoffen – of misschien al eerder, als Christiane minder schrik krijgt van de kou. Die kou in Kwibus is overigens geen enkel probleem. Er is niet alleen de toch wel goede isolatie van ons Kwibuske, maar ook de hybride (jaja, ik wil dat geleerde stadhuiswoord ook eens gebruiken!) manier van verwarmen die ik nu toepas: een kleine elektrische blaasverwarming en de dieselstandkachel op de allerlaagste stand. Deze laatste dient enkel om het opwarmen te versnellen, want na het eerste half uurke of zo schakelt die zich af en is de 600W van het blaasverwarmingske meer dan voldoende om een goede temperatuur te behouden (tijdens de dag wordt er niet verwarmd).

Samengevat: de aanwezigheid van een derde partij in ons huwelijk, Kwibus genaamd, maakt alles een pak makkelijker in deze tijden van kommer en kwel (en van stinkende lijm en verf) :lol: ! En als binnenkort ons huizeke binnenin terug helemaal spic & span zal zijn, dan kunnen we dat gerust weer eens een tijdje alleen laten blinken en er terug met ons Kwibuske op uit trekken. :P :D :-D

_________________
Vriendelijke zwerfautogroeten,

Clement

Afbeelding
.
KWIBUS = Kompakt Wendbaar Incognito Busje voor Uitstapjes en Supervakanties


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 31 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dixie


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling