Gisteren dacht ik: ik ga nog eens naar de camperplaats aan de twistesee. Vroeger was daar een vriendelijke dame die je wegwijs maakte, je koos een plekje, en je ging betalen. Nu kwam ik er aan en er was een en ander veranderd. Een slagboom aan de ingang. Verder geen bord met uitleg of aanwijzingen. Dus ik rij tot aan de slagboom, en kijk, die gaat open, dus ik rij het terrein op. Komt daar meteen een dame naar me toegelopen: was machen sie? Haben sie reserviert? Haben sie eine buchung? Euh….neen. Ohne reservering durfen sie überhaupt nicht hinein Fahren! Euh….sorry, maar dat staat nergens aangegeven, hoe kan ik dat weten? Fahren sie weiter und kehren sie um, ich werde Sehen was ich fur sie regelen kan. Dus ik keer om en zet mij, nog steeds op het terrein aan de kant. Ik stap uit om met die mevrouw te kijken wat er aan de hand is. Komt daar een boze meneer naar mij toe’: sie Fahren sofort wieder heraus. Roept hij tegen mij. Ik vraag wat zijn probleem is, maar: sofort heraus Fahren, es gibt regelen hier und die mussen sie volgen. Heraus Sofort.
Dus ik rij maar waar buiten en parkeer me aan de overkant en stap uit. Komt die kerel me weer achterna. Ik moest in de rij gaan staan, en dat er regels zijn en dat ik die moet volgen. Ik vraag waar die regels dan zijn aangegeven… Die stehen sehr deutlich angegeben zegt hij Ja wo denn? Im internet! Ah zo zeg ik, dus ik wordt verondersteld om eerst op je website te kijken, want hier ter plaatse staat er niks aangegeven. Vervolgens heeft hij mij de huid vol gescholden, dat zijn regels moesten gevolgd worden, niet de mijne. Enfin, heel onbeleefd, veel geroep, maar luisteren naar mij deed hij niet. Ik heb hem nog een prettige dag gewenst, en ben elders een plekje gaan zoeken.
Achteraf even hun website bekeken. Daar KAN je reserveren, maar nergens melding dat je zonder reservering niets kan komen zoeken, ook nergens dat je eerst moet aanmelden voor je binnen rijdt. Kortom, alweer een plekje om te vermeiden. ik accepteer graag regels, maar die moeten dan wel duidelijk worden aangegeven, en bovenal, je kan nog altijd een beetje vriendelijk blijven tegen je gasten.
_________________ Velen zijn op reis naar het geluk. Wij hebben ontdekt dat de reis, het geluk is.
|