Gegroet,
Ondertussen hebben we al één en ander gedaan of laten doen. In grote lijnen (maar er komt natuurlijk wel méér bij kijken) komt hert hier op neer:
1. verwijderen van oorspronkelijke
• dakbekleding (ondertussen vernietigd en weggevoerd)
• bekleding van wanden, schuifdeur en achterdeuren (enkele kleinere panelen zullen we rekupereren en hergebruiken na bekleden met skai)
• houten vloerplaat met bijhorende sjorogen (wie wil dit…?)
• kunststof-bekleding van B-stijlen met bijhorende sjorogen (wordt later aangepast en dan teruggeplaatst)
• kunststof-bekleding van achterste stijlen met bijhorende sjorogen en 12V-stekkers (wie wil dit…?)
2. koetswerkingrepen: aanbrengen van
• luifel
• dakluik (met metalen verstevigingskader rondom)
• wanddoorvoer 230V in
• wanddoorvoer antenne in en 230V/12V/TV/antenne uit
• verplaatsen stekkerdoos trekhaak
• binnen: metalen verstevigingen op de voorziene plaatsen als bevestigingspunten voor later aanwerken
3. aanbrengen van wat nu al noodzakelijk is betreffende kabelgoten en leidingen
4. bovengedeelte zijwanden: met “sandwich” van 20 mm X-trem + 10 mm multiplex + 20 mm X-trem + 4 mm triplex: isoleren en verduisteren van volledig linker zijraam achter bestuurder; gedeeltelijk isoleren en verduisteren van raam schuifdeur en van achterste linker- en rechterzijramen; aanbrengen van verduisteringsrollo’s in opengelaten gedeelten
5. zijwanden onderaan: isoleren van overblijvende gedeelten van zijwanden met 10 à 70 mm X-trem en bekleden met multiplex 4mm: zie foto (rechter) zijwand
6. dak: isoleren met 10 à 50 mm X-trem en bekleden met multiplex 10 mm; op de toestand van foto dak is ondertussen nog 10 mm X-trem en 10 mm multiplex aangebracht)
7. vloer isoleren in drie stappen:
• in langsrichting opvullen tussen de vloerribbels met 10 mm dikke X-trem (foto vloer1)
• ook de enkele dwarsonderbreingen van de vloerribbels opvullen met 10 mm dikke X-trem (foto vloer2)
• over dit alles 20 mm dikke X-trem (foto vloer3)
8. bekleden van vloer met “zwevende” (dus nergens vastbevestigde) houten multiplexplaten dikte 22 mm, onderling verbonden met verstekkanten; zie foto vloer4 – en als je goed kijkt merk je in linker bovenhoek van foto een stuk van die bodemplaat uitgezaagd en er voorlopig bovenopgelegd: dit wordt eenb stukje bodemplaat dat, los van de rest van de bodemplaat, niet zal “zweven” maar stevige verbindingen zal hebben met het koetswerk omdat daarop 2 accu’s van elk 60 kg zullen komen
Eigenlijk is het nu een “kasko”, en kunnen we met de meubelen beginnen.