CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 18 jul 2025 16:02

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Forumregels

Klik hier om de forumregels te lezen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Verzekering: hoe ik te werk ging
BerichtGeplaatst: 08 okt 2009 00:00 
+30000 Postings

Gegroet,

Misschien nuttig om weten hoe wij de verzekeringsaspekten regelden voor Kwibus. In kronologische volgorde gebeurde er dit:
    1. Gesprek met verzekeringsboer waar onze Transit verzekerd was, en vastleggen van onderstaande stappen. Ik maakte toen al een raming van de kosten van het projekt, en kreeg een raming van de premiebedragen daarvoor.
    2. Bestelling basisvoertuig.
    3. Levering basisvoertuig (zelf afgehaald met garageplaten - en zelf mag ik dat dus niet hé…! :- :-$ ).
    4. Verzekering eigen schade (zogenaamde omnium) van Kwibus, ingande op leveringsdatum.
    5. Voor de enkele ritten die ik moest doen tijdens de verbouwing (koetswerkbouwer, plaatsing elektrisch systeem, plaatsing dieseltoestellen) verwittigde ik de verzekeringsboer per telefoon om voor die dag verzekering burgerlijke aansprakelijkheid op basisvoertuig Kwibus over te zetten. Dit werd per mail wederzijds bevestigd, dus door mij en door hem. Die verplaatsingen deed ik met nummerplaten van Transit (en dat mag dus niet hé…! :-" :-$ ), maar ik was dus wél in orde met de verzekering.
    6. Transit werd verkocht.
    7. Als Transit werd afgeleverd aan koper werd verzekering burgerlijke aansprakelijkheid overgezet op Kwibus, en werd deze ingeschreven. Dus vanaf dan alles wettelijk in orde. Ook vanaf dan begon de waarborg van Mercedes te lopen (was zo overeengekomen bij bestelling).
    8. Kwibus was nog wel niet helemaal klaar maar wat er nog moest gebeuren was zeer duidelijk aan te tonen, ondermeer omdat ik al het nodige materiaal (schuimrubber en overtrekken voor zitkussens, en allerlei ander klein materiaal dat nog moest worden ingebouwd) al in mijn bezit had. Mét dat materiaal, met Kwibus zelf, en met alle rekeningen en de overzichtelijke verwerking daarvan in een rekenblad, naar de expert voor waardebepaling van het geheel. *
    9. De expert bezorgde een verslag met de waardebepaling aan de verzekering. Er was afgesproken dat ook ik een eksemplaar van dat verslag zou krijgen, maar dit lukte slechts vele weken later, en na herhaalde herinneringen door mij…
    10. Op basis van dit alles werd een definitief kontrakt in vorm gegoten, dus voor het ganse omgebouwde voertuig. De eerdere aparte kontrakten (alleen basisvoertuig, al dan niet omnium, reisbijstand, enz) met allemaal verschillende vervaldata werden op een rijtje gezet en terug samengestoken in één overzichtelijk kontrakt. De premies hiervoor werden verrekend pro rata temporis.
    11. Alles is nu in orde zoals ’t hoort.

* Hier is het wel degelijk misgegaan… Rond 16.00 u bel ik het expertisebureel en leg alles gedetailleerd uit, er de nadruk op leggend dat het over een zelf ingerichte zwerfauto gaat. Er wordt me verteld dat zulke waardebepaling en het opstellen van het verslag € 30,5 kost. Ik mag ’s anderendaags ’s morgens al komen. Voor zulk relatief klein bedrag en een afhandeling op zulke korte termijn is er geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt van dat schriftelijk vast te leggen. Edoch… ’s anderendaags, dus slecht enkele uurtjes later, krijg ik daar ter plaatse te horen dat het voor een zwerfwagen € 60,- zal kosten! :evil: Gesteld dat ik elders wel voor die afgesproken € 30,50 zou terechtkunnen kan ik voor het verschil van € 29,50 niet eerst nog iemand anders gaan zoeken en dan nog eens over en weer gaan rijden. Ik heb dus betaald, uiteraard niet zonder hen mijn visie op zulke praktijken mee te delen. Die € 60,- vind ik daarom nog niet overdreven, en ik had die probleemloos betaald als men me dat op voorhand had gezegd. Maar zoals het nu gelopen is… :smt097 Gelukkig is dit (tot hiertoe) de enige leverancier van het Kwibus projekt die niet korrekt handelde. De 45 andere (jaja, je leest goed: 45) vallen tot hiertoe allemaal wél goed mee, sommigen zelfs zéér goed! Wees dus verwittigd wat je kan te wachten staan met dat onbehoorlijk expertisebureau uit dat industrieterrein langs de autosnelweg in Wommelgem – of zoek misschien beter meteen een ander!

tekst in vet bruin door Clement zelf toegevoegd op 08.10.09, op aangeven van koeneke

Clement

Afbeelding
.
KWIBUS = Kompakt Wendbaar Incognito Busje voor Uitstapjes en Supervakanties

Laatst bijgewerkt door Clement op 08 okt 2009 11:57, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

WAARSCHUWING

Deze thread heeft 5 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.

Registratie is eenvoudig en automatisch
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]