De laatste weken reageert de volumeknop van mijn Zenec 3715 niet goed meer, ik moet verschillende malen draaien om deze een volumestap stiller of luider te krijgen. Na contact met de dealer blijkt dit een gekend probleem te zijn en mag de Zenec binnen voor vervanging van de volumeknop bij Zenec. Dit zou een drietal weken duren. Omdat ik anders met de MH naar de dealer moest, heb ik ervoor gekozen om de Zenec zelf te demonteren uit zijn console maar de wijze van demontage vond ik nergens op het WWW terug.
Als je het weet is het nochtans eenvoudig maar het heeft toch wat geduurd om de Zenec eruit te krijgen, daarom deel ik deze info. Onder de radio tussen 4.5 cm en 5.5 cm van de zijkant (zowel links als rechts) bevindt zich een blokkeringslipje dat je richting radio in moet drukken. Dit lipje bevindt zich op de ongeveer 4 cm van het voorpaneel. Je demontagegereedschap (best kunststof) mag niet te breed zijn anders druk je op het vast gedeelte (middelste stuk op de foto) en ook niet te dik anders krijg je deze niet tussen Zenec en dashbord geschoven en beschadig je het dashbord en/of Zenec. Zeker geen schroevedraaiers gebruiken!! Als beide onderste lipjes ingedrukt zijn, klikt de zenec los en kan je hem naar boven kantelend eruit nemen.
De bovenste zijde heeft identieke blokkeringslipjes, maar daar kan je niet aan zonder de zenec of het dashbord te beschadigen. Suc6 bij een evntuele demontage.